Η μουσικη που γουσταρω!!!

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Εκπαιδευτικο συστημα ή έκτρωμα αποστηθισης;

Παιδεια: 1)Η συστηματικη παροχη γνωσεων, η διαδικασια αγωγης που στοχευει στην ανοδο του πνευματικου επιπεδου.2)Ο,τι εχει αποκομισει κανεις ως αποτελεσμα μαθησης,οι ποικιλες πνευματικες επιδράσεις που εχει δεχθει: ανθρωπος με μουσικη/γαλλικη/κλασσικη παιδεια.3) η ποιότητα της ανατροφης(καποιου), η πνευματικη και ηθικη του αγωγη.4) το συνηθισμενο συστημα μαζικης ισότιμης παροχής γνωσεων στα μελη ενός συνολου, το κρατικο εκπαιδευτικο συστημα.Ετυμολογια: παιδευω < Η λεξη δηλωνε εξαρχης ττην εκπαιδευτικη διαδικασια ανατροφης ενός παιδιου, τη διανοητικη του καλλιεργεια.Συνωνυμα:εκπαιδευση, μορφωση,κουλτουρα. (ορισμος της λεξης απο το λεξικου του κ. Μπαμπινιωτη)

Παραπαιδεια:1)η παιδεια που παρεχεται εκτος της επίσημα αναγνωρισμενης δημοσιας και ιδιωτικης εκπαιδευσης(κυρ. τα επί πληρωμη ιδιαιτερα ή ομαδικα μαθηματα.2) Φροντιστηριακη εκπαιδευση.(ορισμος της λεξης απο το λεξικου του κ. Μπαμπινιωτη)

Πριν ξεκινησω θα πρεπει να κατανοησουμε πληρως τις δύο αυτες εννοιες και μετα θα προχωρησουμε στην αναλυση τους! Γινεται ευκολα αντιληπτο οτι στην Ελλαδα επικρατει η παραπαιδεια.Κυριως σε αυτο το ποστ θα αναλυσω κυριως το συγχρονο εκπαιδευτικο συστημα μας.Δεν χρειαζεται να εχεις εξειδικευμένες γνωσεις και το IQ του Einstein για να δεις τα χαλια του συγχρονου εκπαιδευτικου συστηματος.
Ας παρουμε ομως τα πραγματα απο την αρχη!
Η οικονιμια και η εκπαιδευση
Η ελληνικη οικονομια βρισκεται σε μεγαλη υφεση και συνεχως εχει μια καθοδικη ταση!Αυτο δεν θα μπορουσε να αφησει ανεπηρρεαστο τον κλαδο της εκπαιδευσης.Ο αντικτυπος της οικονομικης κρισης στην εκπαιδευση ειναι κατι παραπανω απο εμφανης!Λοιπον
,
σε αντιθεση με οσα ειχε υποσχεθει προεκλογικα η κυβερνηση της Ν.Δ τα τελευταια χρονια υπαρχει πτωση στον κρατικο προϋπολογισμο στις δαπανες για την παιδεια. Το 2001 το ποσοστο του ΑΕΠ ηταν 3,56 για τις δαπανες στην παιδεια.Στις μερες μας το ποσοστο ειναι 2,97 ενώ το ποσοστο αυτο θα επρεπε να μεγαλώνει λογω των αυξανόμενων αναγκών στην παιδεια(εργαστηρια, συγχρονοι Η/Υ).Το αντιστιχο στην Φιλανδια-που παρεπιπτοντως διακρινεται σε ολους τους διεθνους διαγωνισμους- ειναι κοντα στο 6%.Πριν λιγα χρονια ειχε φτασει στο 7,2% ενω τα τελαυταια 5 χρονια κυμαινεται μεταξυ 5,5 και 6%.Με τετοια διαφορα στον προϋπολογισμο για την εκπαιδευση δεν χρειαζεται να μιλαμε καν για την ελλειψη υλικοτεχνικης παιδειας. Τα εργα θελουν χρημα και οσο εσεις αρνηστε επιδεικτικα να δωσετε τοσο θα αυξανονται οι καταληψεις και η αγανακτηση των νεων. Κατα την ταπεινη μου αποψη η ριζα του προβληματος ειναι οτι οι "μεγαλοι" δεν θελουν μια σωστη, αντικειμενικη και βασιζομενη στη συγχρονες αναγκες της κοινωνιας.Η σημερινη "παιδεια"-που μονο παιδεια δεν ειναι- εξυπηρετει τα δικα τους συμφεροντα επειδη οι μαθητες δεν σκεφτονται,δεν προβληματιζονται, δεν ενημερωνονται για το τι συμβαινει γυρω τους, για την κατασταση που επικρατει στην κοινωνία και για την επικαιροτητα! Απο την στιγμη που η ανερχομενη γενια δεν σκεφτεται, δεν προκειται να αλλαξει τιποτα.Αν αφηναν την ανερχομενη γενια να σκεφτεται θα ελβεπαν ολοι την σαπιλα και τα χαλια της Έλλαδας.Επακολουθο αυτου θα ηταν ενα κινημα ή γιατι οχι μια επανασταση για να ανατρεψει την υπαρχουσα πολιτικη,κοινωνικη και κυριως οικονομικη ζωη! Γινεται ευκολα αντιληπτο οτι η εκπαιδευση ειναι αμμεσα συνδεδεμενη με την κατασταση που επικρατει στην κοινωνια! Δεν ειναι τυχαιο αλλωστε οτι μετα την χουντα, τα τελευταια 45 χρονια μας κυβερνανε 3 οικογενειες!
Τα βιβλια και οι καθηγητες διαμορφωνουν τη νεολαια.
Η ηλικια της εφηβειας ειναι καταλυτικης σημασιας στην διαμορφωση της προσωπικοτητας του νεου και στην κοινωνικοποιηση του.
Χωρις να το εχουμε πραγματικα καταλαβει μεσα απο τις ωρες που περναει ο νεος στο σχολειο, τα βιβλια και οι αξιες, τα πιστευω και οι ιδεολογιες που μεταφερουν οι καθηγητες στους νεους διαμορφονονται συνειδησεις και προσωπικοτητες.Ομως, πολλοι απο τους καθηγητες ειναι θυματα του υπαρχοντος συστηματος και δεν διαθετουν αφυπνισμενες συνειδησεις ή απλα δεν ασχολουνται με επικαιρα, σημαντικα θεματα αλλα νοιαζονται μονο για το πως θα βγαλουν την υλη!Αυτο εχει ως συνεπεια να καλλιεργουν την αγνοια στους νεους και την αντιληψη οτι ολα ειναι καλα ή οτι δεν μπορουμε να κανουμε απολυτως τιποτα για να αλλαξουμε την υπαρχουσα κατασταση. Αλλα κατα την αποψη μου οι καθηγητες δεν παιζουν κυριαρχο ρολο στο σχολειο. Τα βιβλια ειναι αυτα που καθοδηγουν τους καθηγητες.Αν τα βιβλια ηταν σωστα, αμεροληπτα οι καθηγητες πολυ δυσκολα θα ερχονταν σε αντιθεση με τα γραφομενα σε αυτα. Επιπλεον, υπαρχουν καθηγητες οι οποιοι αντιμετωπιζουν ψυχολογικα προβληματα και μεσα στις ταξεις βγαζουν τα απωθημενα τους. Επειδη τα προηγουμενα χρονια η βια στο σχολειο ηταν καθημερινο φαινομενο, οι καθηγητες μιας μεγαλης ηλικιας δεν ειναι σε θεση να αντιληφθουν τις τεραστιες αλλαγες σε αυτον τον τομεα. Και επειδη οι ιδιοι πληρωναν τις συνεπειες της αντιληψης που κυριαρχουσε στην τοτε κοινωνια, δηλαδη οτι η βια ειναι μεσο σωφρονισμου, προσπαθουν να βγαλουν τα παιδικα τραυματα τους με εμας. Ειναι αναγκαιο να υπαρχει και ενας ελεγχος ή αξιολογηση στους καθηγητες για να ειμαστε σιγουροι οτι δεν εχουν ψυχολογικες διαταραχες και να διαπυστωσουμε σε ποιο βαθμο ειναι ικανοι να μεταδωσουν τις γνωσεις τους στους νεους.
Η βαθμολογια
Σχεδον ολοι- μεσα σε αυτους δυστυχως κι εγω- νοιαζονται για εναν αριθμο που παιρνουν καθε τριμηνο! Ο καθενας για τους δικους του λογους. Αν θα ειναι 20 ή αν θα ειναι 10. Αυτος ο βαθμος δεν αποτελει εναυσμα για περισσοτερη προσπαθεια και συστηματικη δουλεια ωστε να διευρυνεις τους πνευματικους σου οριζοντες και να αναπτυξεις γνωσεις οχι μονο σχετικα με σχολικα μαθηματα αλλα και διαφορες γνωσεις για θεματα που σου κινουν το ενδιαφερον. Ομως η βαθμολογια εχει καταντησει αναγκαστικη, χωρις να μπορει να κινησει στα παιδια τον εγωϊσμο τους για βελτιωση. Αυτο συμβαινει γιατι οι καθηγητες εκμεταλλευονται την βαθμολογια για να φοβισουν τους μαθητες οτι θα τους αφησουν στην ιδια ταξη. Γενικα ολο αυτο φερνει μια αναταραχη και τελικα οι μαθητες νοιαζονται πως θα κανουν σκονακια για να περασουν και οχι πως θα αποκτησουν γνωσεις.

Αποστιθηση
Η αποστιθηση ειναι χαραστηριστικη μεθοδος διδασκαλειας σημερα.Τα βιβλια, οι καθηγητες και γενικα το συστημα προσπαθει να κανει τα παιδια να αποστιθιζουν χωρις να κρινουν, να αξιολογουν, να σκεφτονται αυτα που μαθαινουν! Αυτο, οπως εχω αναφερει πιο πριν, εξυπηρετει τα συμφεροντα των μεγαλων που κανεις τις μαζες να ειναι αδρανεις σε οσα συμβαινουν! Τωρα πρεπει να αναφερω και το ρολο των πανελληνιων εξετασεων. Αυτες οι εξετασεις ειναι ο στοχος των νεων που προσπαθουν να δωσουν τον καλυτερο ευατο τους σε αυτες για να εχουν καποια προοπτικη στη ζωη τους! Ομως εδω εντοπιζεται και ενα μεγαλο λαθος. Πραγματικα δεν υπαρχει μαθητης που να ειναι στο λυκειο και ειδικα στην 2η και 3η ταξη και να διαβαζει τα μαθηματα που δεν ειναι στην κατευθυνση του. Φυσικα δεν τους κατηγορω. Αυτο ομως δειχνει οτι δεν θελουν να εχουν μια γενικη παιδεια αλλα αφιερωνονται μονο στα μαθηματα κατευθυνσης διοτι ξερουν οτι σε αυτα τα μαθηματα θα διαγωνιστουν, θα κλειθουν να "αποδειξουν" τις γνωσεις τους και αν αποτυχουν σε αυτα πιθανον να αποτυχουν και στον τομεα της επαγελματικης καταξιωσης. Μα τι λεμε τωρα!! Στην σημερινη κοινωνια υπαρχουν ατομα με πτυχια πανεπιστημιων με βαθμο 10, βαθμους απολυτηριων 20, μεταπτυχιακα στο εξωτερικο και πτυχια ξενων γλωσσων και Η/Υ αλλα παραμενουν ανεργοι. Γι αυτο η χωρα μας δεν παει μπροστα. Γιατι δεν ξερει να χρησιμοποιει τους ανθρωπους που αξιζουν, τους ανθρωπους που μοχθησαν για να παρουν το πτυχιο τους και πραγματικα αξιζουν το σεβασμο μας. Επειτα, πηγαινει να αναζητησει εργασια αλλα δεν τον δεχονται διοτι καποιος αλλος εχει συγγενια με εναν βουλευτη, και ολα τα γνωστα αθεμιτα μεσα που χρησιμοποιουνται σε αυτες τις περιπτωσεις, και πηρε εκεινος την θεση εργασιας! Φυσιολογικο επακολουθο ειναι κυριοι, αυτος ο νεος να βγει στο δρομο και να σου κανει μια μολοτωφ πανεπηστημιακου επιπεδου!!
Και σας ρωτω κυριοι. Γιατι να κατσει ο νεος να μελετησει αφου δεν εχει ιδανικα και ελπιδα για την επαγελματικη του αποκατασταση; Γιατι τα κομματικα κριτηρια να ειναι πανω απο τα ανθρωπινα κριτηρια; Γιατι καθε φορα που αλλαζει το κυβερνων κομμα αλλαζουν και ολα τα προσωπα που κατεχουν τις υψηλοβαθμες θεσεις στο δημοσιο; ΓΙΑΤΙ Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΟΙ "ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ" ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΡΟΛΟ;

Οταν καποιος πολιτικος μου απαντησει με σαφηνεια στις παραπανω αποριες μου και τα λογια του αγγιξουν την ψυχη μου, μονο τοτε θα παω να ψηφησω!!Και δεν θα με νοιαζει αν ειναι "μπλε,πρασινος,κοκκινος" και οτι αλλο χρωμα θελει.

Μην αναρωτιεστε κυριοι βουλευτες-σιγα μην αναρωτιεστε, δηλαδη, αλλα λεμε τωρα- γιατι οσοι εχουν την οικονομικη δυνατοτητα φευγουν απο αυτο το σαπιο κρατος και σπουδαζουν στο εξωτερικο αντι να ειναι στα ελληνικα αθλια πανεπιστημια! Δεν αξιζει να χαραμηστουν γιατι εσας δεν σας καιγετε καρφι για την κατασταση στα πανεπηστιμια. Μετα δειχνουν τα ΜΜΕ τις επιτυχιες των ελληνων επιστημόνων στο εξωτερικο και χαιρομαστε! Θα επρεπε να ντρεπεστε και να εχετε οι πολιτικοι τιψεις και ενοχες (χλωμο το βλεπω να ξερετε τι σημαινουν οι λεξεις αυτες)γιατι δεν καταφεραμε να τους κρατησουμε στην Ελλαδα.
Για το τελος ενα πραγμα εχω να σας πω και βαλτε το καλα στο μυαλο.
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ.
Οι περισσοτεροι μαθητες ξυπναν το πρωι και κλαινε την μοιρα τους.
Αυτη ειναι η μεγαλυτερη αποτυχια σας.Δεν καταφερατε να μας κεντρισετε το ενδιαφερον.Και οσο τα πραγματα θα συνεχισουν να ειναι ετσι δεν προκειται ποτε να σταματησω να σας θεωρω αποτυχημενους και ρεμαλια!

Οπως ειχαν πει και στο διασημο τραγουδι τους "Another brick in the wall" οι PINK FLOYD: "We need no education, we need no thought control, No dark sarcasm
in the classroom, teachers leave the kids alone". Μεταφραση: "Δεν χρειαζομαστε παιδεια(εκπαιδευση), δεν χρειαζομαστε ελεγχο της σκεψης, Καμια κακοβουλη ειρωνεια μεσα στην ταξη, δασκαλοι αφηστε τα παιδια μονα τους."

Πραγματικα, αν η παιδεια συνεχισει να εχει αυτα τα χαλια καλυτερα να καταργηθει!!

Σαν επιλογο θα ηθελα να τονισω οτι το να κατακρινεις ειναι το ευκολοτερο πραγμα! Το δυσκολο ομως ειναι να προτεινεις λυσεις και να περασεις στους αλλους τον τροπο με τον οποιο σκεφτεσαι, αυτοι να τον κρινουν και ειτε να τον υιθετησουν ειτε να τον απορριψουν.Και να τον απορριψουν δεν πρεπει να στενοχωρηθεις.Μονο που τους εβαλες στην διαδικασια να σκεφτουν πρεπει να θεωρειται επιτυχια.Πραγματικα αρχιζω να συμβιβαζομαι με την ιδεα οτι απο εδω δεν προκειται να με ακουσει κανενας αλλα εχω δυναμεις να συνεχισω,να σφιξω τα δοντια μεχρι να ματωσουν τα ουλα, δεν θα κατσω να κλαιω σαν αδερφουλα!(Ρ.Φ)Αν ποτε ομως κυριοι ξυπνησετε και καθαρισετε τα αυτακια σας και ακουσετε γυρω σας τι συμβαινει θα συνειδητοποιησετε οτι εχετε πολυ δουλεια να κανετε για να πετυχετε ενα ελκυστικο σχολειο.Μαλλον δεν ξερετε καν τι θα πει δουλεια! Αυτα προς το παρον.Επεται συνεχεια. Δεν το βαζω κατω.Ζωα εχω βαλθει να μην αφησω τα αυτακια σας σωα!!(Ρ.Φ)


ΥΓ. Με την λεξη "κυριοι" αναφερομαι στους πιο καφρους ανθρωπους της εποχης μας. Τους βουλευτες. Δεν μ΄ αρεσει να τους ομαδοποιω ολους αλλα δεν υπαρχει κανενας που να μου εχει κινησει την υποψια οτι δεν ειναι σαν ολους τους αλλους.

1 σχόλιο:

  1. Πιστεύω πως γενικότερα οι γνώσεις που παρέχονται στους νέους δεν είναι γνώσεις. Δηλαδή, όταν βάζεις το νέο να μάθει πως να κάνει κυκλάκια ή πως να τραγουδάει, καταντάει λίγο ανούσιο. Επίσης, φταίνε οι καθηγητές αλλά και το κράτος αλλά και εμείς που τους εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας. Όταν, λοιπόν σε όλη του τη ζωή ένας άνθρωπος και δη Έλληνας λειτουργεί ως αυθεντία, είναι λογικό πως το ίδιο θα διδάξει στους μικρότερους.
    Κάποτε, πριν κάτι χιλιάδες χρόνια, ένας φιλόσοφος, ο Σωκράτης, χρησιμοποιούσε την μαιευτική μέθοδο για να διδάξει τους μαθητευόμενους του! Δηλαδή, προσποιούταν πως αγνοούσε το θέμα της συζήτησης και οδηγούσε του μαθητές στην ανακάλυψη της αλήθειας! Ίσως μάθημα για όλους μας η σοφία του παρελθόντος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε ελεύθερα τα δικά σας σχόλια!